فضای اجتماعی

فضای اجتماعی

آنچه نوشته ام بیش از هر چیز دیگری درباره من خواهد گفت.

کانال ارتباطی:
kazemian.mehrdad@gmail.com

دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۰۱ ب.ظ

از رأی مطالبه محور تا مطالبه منصب

چیزی که در انتخابات 96 بسیار بر زبان ها چرخید، واژه «رأی مطالبه محور» بود. انگاره ای که برای بسیاری از گروه های حاشیه ای چون زنان، اقلیت های قومی و مذهبی، جوانان، افراد کم درآمد، اقشار پایین و ... به عنوان مفهومی کلیدی و به سان بارقه ای از امید و آرزو در آمد. حسن روحانی نیز به مردم اعلام کرده که صدای مطالبات آنان را شنیده است و به تحقق وعده ها وفادار خواهد بود. محقق شدن این مطالبات و شکل گرفتن این احساس که دولت حسن روحانی صرفا انتخابات گرا نیست، بر پایگاه رأی جبهه اصلاحات و اعتدال در 1400 و حتی سال ها پس از آن نیز بسیار مؤثر خواهد افتاد.

با این وجود، آنچه این روزها نگران کننده می نماید، جنب و جوش بدنه ای ست که مطالبات را به طلبِ پست های سیاسی و اداری تقلیل داده است. آن هایی که به پاس کارهای کرده و نکرده شان در ستادهای تبلیغاتی، مقام و منصب طلب می کنند. همان بدنه فرتوت و فرسوده که باز بوی جایگاه ها مشامشان را تیز کرده است. همان هایی که بدون شک از آن ها مطالبه ای محقق نخواهد شد.

پی نوشت:

منفعت طلبان محترم! برای یک بار که شده به مصلحت اصلاحات، منافع ملی، دغدغه های ملت و توسعه استان بیاندیشید. نگذارید پیگیری مطالبات مردم در میان زد و بندهای سیاسی پنهان شود. به جوانان، نخبگان و شایستگان اعتماد کنید که از شما مطالبه ای محقق نخواهد شد.

۹۶/۰۳/۱۵
مهرداد کاظمیان